Nina Shop account

Voordelen van een Nina Shop account

Hoewel je geen Ninashop-account nodig hebt om te bestellen - je kunt ook als gast bestellen - biedt zo'n account je tal van voordelen:

  • je hoeft bij een nieuwe bestelling niet steeds je persoonlijke gegevens in te vullen
  • je kunt zowel op je mobiele telefoon als op de desktop artikelen in je winkelmandje leggen en je bestelling later afmaken
  • je kunt de status en geschiedenis van je bestellingen steeds raadplegen in je persoonlijke acount

 

Hoe maak ik een Nina Shop account aan?

  • Klik rechtsboven in het menu op 'Mijn account' 
  • Klik op de knop 'Maak mijn Nina Shop account aan'
  • Vul je persoonlijke gegevens in en kies een wachtwoord
  • Klik op 'Account aanmaken'
  • Je Nina Shop account is nu aangemaakt

 

Hoe kan ik mijn Nina Shop account verwijderen?

Het is niet mogelijk om zelf je Nina Shop account te verwijderen. Indien je deze toch graag had verwijdert kan je hiervoor een mailtje sturen naar info@ninashop.be

 

Bestellen

Bestelling plaatsen

Een bestelling plaats je heel simpel door de artikelen in het winkelmandje te leggen. Zodra je klaar bent met shoppen, klik je bovenaan op het winkelmandje om je bestelling af te maken. Je kunt je bestelling plaatsen met of zonder een account. 

 

Bestelling wijzigen - annuleren

Zolang je nog niet betaald hebt, kun je je bestelling nog wijzigen. Maar als je je order eenmaal geplaatst hebt, kun je niet meer annuleren.

Toch niet tevreden? Kijk voor meer informatie bij de vragen over ruilen en retourneren.

 

Artikel achteraf uitverkocht - niet geleverd
Direct nadat je besteld hebt, worden de artikelen in het online magazijn voor je gereserveerd. Helaas is er soms miscommunicatie door computer- of magazijnfouten. Of blijkt bij het inpakken dat een artikel beschadigd is. Als je bestelling niet volledig uitgeleverd kan worden, nemen wij contact met je op en zoeken we samen naar een oplossing.



Bevestiging per e-mail
Direct na het bestellen ontvang je per e-mail een orderbevestiging. Heb je deze mail niet ontvangen? Misschien is deze in je ongewenste mail/spam terecht gekomen.

Kun je de e-mail hier ook niet vinden, controleer dan of je order op de website vermeld staat bij mijn account. Staat je bestelling hier niet tussen of heb je geen Nina Shop account aangemaakt, neem dan contact op met de klantenservice.



Status van je bestelling
Direct na het bestellen ontvang je per e-mail een orderbevestiging. Hierin staan je bestelde artikelen en het bedrag dat je hebt betaald. Ook vind je in deze mail een tracking url terug waarmee je jouw bestelling kan volgen. De bestellingen worden pas rond 19u s'avonds aangemeld bij Bpost. Indien je tracking url nog niet meteen werkt gelieve dan nog even te wachten tot 19u. 

Heb je geen e-mail bevestiging ontvangen, controleer dan je ongewenste e-mail map/spam. Soms komen de e-mails hierin terecht. Vind je hier ook niets over je bestelling, neem dan contact op met de klantenservice.

Heb je een Nina Shop account? Dan kun je jouw orders en bijhorende tracking url terugvinden in 'Mijn account'.
 

Levering

Levertermijn

Voor webshop-bestellingen die kunnen verschillende levertijden* gelden afhankelijk van het gekozen product. Dit wordt steeds duidelijk aangegeven op de detailpagina bij elk product. Indien je meer dan 1 product in je winkelmandje plaatst dan geldt de langste levertijd voor de verzending van het volledige pakket.

*De levertijd staat vermeld in werkdagen; daarbij tellen de zaterdagen, zondagen en feestdagen niet mee.

De bestellingen binnen België worden bezorgd met Bpost. 

 

Verzendkosten

De verzendkosten binnen België zijn 4.95, maar boven € 100 is het versturen van je bestelling gratis.

Onvolledig of beschadigd bezorgde producten

Nina Shop probeert de artikelen in een goede staat bij je te bezorgen, maar helaas gaat er soms iets mis.

Ontvang je een beschadigd pakket of artikel:

  • Maak indien mogelijk direct melding bij de postbode dat het pakket beschadigd is
  • Neem contact op met de klantenservice van Nina Shop
  • De klantenservice handelt het verder met je af en zal je vragen om:
  • Een foto van de gehele omvang/buitenkant van het pakket, waarbij het pakketlabel zichtbaar is
  • een foto van het geopende pakket waarbij de inhoud en de binnen verpakking in het pakket duidelijk zichtbaar zijn
  • een foto van alle binnen verpakkingen die je aantreft in de verpakking
  • een foto van de gehele omvang van het artikel
  • een close up foto van de schade van het artikel
  • Neem contact op met de klantenservice via info@ninashop.be


Betaling

Je kan op Ninashop.be betalen met:

  • Bancontact
  • Mastercard
  • Visa
  • Paypal
  • KBC Payment button
  • ING Home Pay

 

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Deze termijn verstrijkt 14 dagen na de dag dat:

(a) je (of iemand die dit in jouw plaats doet )het goed in bezit krijgt;
(b) je (of iemand die dit in jouw plaats doet) het laatste goed of onderdeel in bezit krijgt (in geval van levering van meerdere goederen of onderdelen binnen één bestelling);
(c) je (of iemand die dit in jouw plaats doet ) het eerste goed in uw bezit krijgt (in geval van een regelmatige levering van goederen tijdens een bepaalde periode).

Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet je ons op ondubbelzinnige wijze meedelen dat je beslist om onze overeenkomst te herroepen. Je kan dit doen per e-mail

Je dient ons de goederen binnen de 14 dagen na de dag waarop je ons meedeelde dat je de overeenkomst herroept terug te sturen, op het adres vermeld op het retourformulier (Download het retourformulier hier) gebruiken, en dit op jouw kosten.

Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. De goederen dienen onbeschadigd te zijn. Bij beschadiging of onvolledige terugzending behouden we ons het recht voor een schadevergoeding aan te rekenen.

Wij betalen je binnen de 14 dagen nadat wij door jouw op de hoogte werden gebracht van de herroeping alles terug, inclusief de leveringskosten. Dit geldt niet voor de extra kosten als gevolg van jouw keuze bij jouw bestelling voor een andere leveringswijze dan de door ons voorgestelde goedkoopste standaardlevering. De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je jouw aankoop betaalde, tenzij je uitdrukkelijk instemde met een andere betalingswijze, en gebeurt zodra wij de goederen terugkregen, of je aantoont deze verzonden te hebben, naargelang wat zich eerst voordoet.

Retourneren

Je dient ons de goederen binnen de 14 dagen na de dag waarop je de goederen hebt ontvangen, naar Ninashop P/A VdH, Anthonis de Jonghestraat 86, 9100 Nieuwkerken-Waas terug te sturen. (Download het retourformulier hier)

Ga als volgt te werk:

  1. Download het retourformulier hier, print het uit en vul het in. Vergeet niet alle verplichte velden in te vullen. Deze hebben we nodig om jouw retourzending goed te kunnen verwerken. 
  2. Verpak de artikelen samen met het ingevulde retourformulier in een aparte doos of in de verpakking waarin je de bestelling ontvangen hebt
  3. Breng het pakket Bpost. Opgelet: kosten voor het retour zenden van een artikel zijn voor eigen rekening. 
  4. Hou het ontvangstbewijs van de retour bij. Daarop staat de Track&Trace van je retour. Hiermee kun je online zien wat de status van de verzending is.
  5. Je ontvangt een bevestigingsmail zodra de retourzending in ons logistiek centrum gecontroleerd en goedgekeurd is
  6. We betalen de teruggestuurde artikelen zo snel mogelijk terug. Dat doen we met dezelfde betaalmiddelen die jij gebruikte voor je bestelling. De terugbetaling kan tot 14 dagen duren na ontvangst van je pakket in ons magazijn. Als je de hele bestelling retourneert, ontvang je ook de verzendkosten die je betaald hebt terug. De kosten voor het retourneren zijn wel voor jouw rekening.

 

Klachten

Klanttevredenheid staat bij Nina Shop op nummer 1. Ben je niet tevreden met een artikel of onze service? Dan stellen we je mening op prijs. Je kunt met je vragen of klachten altijd terecht bij de online klantenservice via info@ninashop.be. Je kan ons elke werkdag van 9 tot 17u bereiken. We proberen uiterlijk binnen de 2 werkdagen op jouw vraag te antwoorden.

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst of over de kwaliteit van de geleverde producten dienen ons schriftelijk te bereiken binnen een zo kort mogelijke termijn na levering. Laattijdige klachten of klachten na gebruik dat uitgebreider is dan strikt nodig om enige non-conformiteit vast te stellen zullen niet aanvaard worden.

We proberen klachten binnen de 14 dagen te beantwoorden.

Klachten kunnen ook worden ingediend bij BeCommerce via het klachtenformulier op www.becommerce.be. BeCommerce bezorgt ons vervolgens uw klacht. Indien nodig kan u ook beroep doen op de BeCommerce Geschillencommissie, nadat u een klacht bij ons indiende die niet leidde tot een oplossing. Ook bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij het ODR-platform van de Europese Commissie (http://ec.europa.eu/odr/).

Indien een klacht niet binnen de 3 maanden na indiening ervan opgelost geraakt zullen de bepalingen inzake geschillenbeslechting hieronder toepasselijk zijn.

Als er tussen ons een geschil zou ontstaan dat we niet opgelost krijgen, kan u binnen een redelijke termijn het geschil ook voorleggen aan het oordeel van de rechtbanken te Brussel, met toepassing van het Belgische recht. Het VN-verdrag inzake internationale koopovereenkomsten (Wenen 1980) is niet toepasselijk.

De wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumentengoederen is toepasselijk.